Нативная реклама — это ненавязчивое рекламное обращение, которое не вызывает у пользователя отторжения и вовлекает в коммуникацию. Можно сказать, что она объединяет три пункта: органичный внешний вид, уместный таргетинг и подачу информации человеческим языком. Тесты и опросы незачем гнобить, это нормальный формат. Собственно нативность — это совокупность факторов, которые я описал выше и к которым мы стремимся. Это не очень просто было продавать и двигать год назад, но сейчас стало лучше
у нас где-то 1500 клиентов среди них, есть например РИА, Эдми, ЛХ, РГ, Лайф, Коуб со всеми эмбедами и много много другого. Мейл до недавнегого времени был нашим клиентам. Мы правда очень большие
Владимир, Гугл например, так делает в поиске по картинкам http://c2n.me/6pyhwg.png . Согласитесь удобно Не могу говорить за Яндекс и Меил, но мне кажется, что поиск все таки именно для пользователей, а не для трафика.
Я не знаю, как из написанного мной или Юрой, вы делаете вывод, что мы куда-то вешаем свой баннер. Поэтому я хочу написать, что МЫ НЕ ВЕШАЕМ СВОЙ БАННЕР НА СТРАНИЦУ. У нас вообще нет такого формата, как баннер
Привет. Я бы хотел обозначить нашу позицию и ответ сотрудникам Эплстор и юристам Cтамбла. Для тех кто не хочет читать все эти скучные телеги: Отличная попытка Стамбл, но нет, у нас устроено все по другому, и без деталей работы бекэнда это все тлен. «Thank you for drawing our attention to the StumbleUpon patent. We believe that the Surfingbird app, while it does provide personalized recommendations of Web content for its users, contains important differences from the method described in patent no. 8,078,615. 1. The patent describes a single-action personalized recommendation, and Figure 1 defines an interface with a single action «Stumble!». In the Surfingbird service, we provide the user with a possibility to choose specific categories for recommendations. This turns our recommendation system into a «quasi-browser» closer to a «next-generation Web portal» where recommendations are provided inside specific categories rather than a pure recommendation engine like StumbleUpon. This is, in our opinion, the most important difference related to the interface. 2. The patent indicates that the StumbleUpon engine «receives a content from a first URL from the plurality of previously stored URLs, the first URL corresponding to the first recommendation for content».Our engine improves upon this description; we use our own proprietary algorithms to choose among a relatively large number of precomputed recommendations based on the information recently made available, so instead of choosing the first recommendation for content we choose the best recommendation from a long list. This is, in our opinion, the most important difference related to the engine. We are certain that our backend recommendation engines are also very different, but they are not specified in the patent. 3. The patent makes several references to the browser toolbar which is an important part of the user interface; the Surfingbird app does not contain a toolbar, and the user interface is based on a different paradigm. 4. The patent indicates that «the first recommendation is determined based on the demographic information»; our algorithms for cold start recommendations are based on other kinds of information. There are also other minor differences. Thus, while we both work towards similar goals, we believe that we have chosen a different path than StumbleUpon. We hope we will be able to resolve this matter peacefully, and we sincerely hope that our further relations with StumbleUpon will be based on collaboration rather than competition (we are not in direct competition as we cater to different language markets).
Дискуссии пользователя
Нативная реклама — это ненавязчивое рекламное обращение, которое не вызывает у пользователя отторжения и вовлекает в коммуникацию. Можно сказать, что она объединяет три пункта: органичный внешний вид, уместный таргетинг и подачу информации человеческим языком. Тесты и опросы незачем гнобить, это нормальный формат. Собственно нативность — это совокупность факторов, которые я описал выше и к которым мы стремимся. Это не очень просто было продавать и двигать год назад, но сейчас стало лучше
Мы ставим рекламу в виджеты в конце статьи, либо можем сделать внутри текста вставку вот так вот например так http://take.ms/eki7k или так http://take.ms/d3SoE
у нас где-то 1500 клиентов среди них, есть например РИА, Эдми, ЛХ, РГ, Лайф, Коуб со всеми эмбедами и много много другого. Мейл до недавнегого времени был нашим клиентам. Мы правда очень большие
На Хабре речь идет о 15 млн в день
Владимир, Гугл например, так делает в поиске по картинкам http://c2n.me/6pyhwg.png . Согласитесь удобно Не могу говорить за Яндекс и Меил, но мне кажется, что поиск все таки именно для пользователей, а не для трафика.
Я не знаю, как из написанного мной или Юрой, вы делаете вывод, что мы куда-то вешаем свой баннер. Поэтому я хочу написать, что МЫ НЕ ВЕШАЕМ СВОЙ БАННЕР НА СТРАНИЦУ. У нас вообще нет такого формата, как баннер
Алексей, в правой колонке комментарии редакции Роем.ру, не наши
Привет. Я бы хотел обозначить нашу позицию и ответ сотрудникам Эплстор и юристам Cтамбла. Для тех кто не хочет читать все эти скучные телеги: Отличная попытка Стамбл, но нет, у нас устроено все по другому, и без деталей работы бекэнда это все тлен. «Thank you for drawing our attention to the StumbleUpon patent. We believe that the Surfingbird app, while it does provide personalized recommendations of Web content for its users, contains important differences from the method described in patent no. 8,078,615. 1. The patent describes a single-action personalized recommendation, and Figure 1 defines an interface with a single action «Stumble!». In the Surfingbird service, we provide the user with a possibility to choose specific categories for recommendations. This turns our recommendation system into a «quasi-browser» closer to a «next-generation Web portal» where recommendations are provided inside specific categories rather than a pure recommendation engine like StumbleUpon. This is, in our opinion, the most important difference related to the interface. 2. The patent indicates that the StumbleUpon engine «receives a content from a first URL from the plurality of previously stored URLs, the first URL corresponding to the first recommendation for content».Our engine improves upon this description; we use our own proprietary algorithms to choose among a relatively large number of precomputed recommendations based on the information recently made available, so instead of choosing the first recommendation for content we choose the best recommendation from a long list. This is, in our opinion, the most important difference related to the engine. We are certain that our backend recommendation engines are also very different, but they are not specified in the patent. 3. The patent makes several references to the browser toolbar which is an important part of the user interface; the Surfingbird app does not contain a toolbar, and the user interface is based on a different paradigm. 4. The patent indicates that «the first recommendation is determined based on the demographic information»; our algorithms for cold start recommendations are based on other kinds of information. There are also other minor differences. Thus, while we both work towards similar goals, we believe that we have chosen a different path than StumbleUpon. We hope we will be able to resolve this matter peacefully, and we sincerely hope that our further relations with StumbleUpon will be based on collaboration rather than competition (we are not in direct competition as we cater to different language markets).
Минимал-хаус
Вменяемые люди, после собеседований с Ольгой Гавриловой к ним обычно не идут работать.
ну есть еще Surfingbird.ru