2 barouh Это верно, но для прогнозирования рекламных продаж они считают retention rate как общую цифру. А вот предположим, что я 3 раза зашел с компа и 3 раза с мобилки. Вот они считают, что я зашел 6 раз, в то время как для расчета продажи рекламы значение должно быть 3.
Изучая форму S-1 Facebook, меня волнуют многие моменты, но более всего эти два: 1. «Growth in use of Facebook through our mobile products, where we do not currently display ads, as a substitute for use on personal computers may negatively affect our revenue and financial results. We had more than 425 million MAUs who used Facebook mobile products in December 2011. We anticipate that the rate of growth in mobile users will continue to exceed the growth rate of our overall MAUs for the foreseeable future, in part due to our focus on developing mobile products to encourage mobile usage of Facebook. Although the substantial majority of our mobile users also access and engage with Facebook on personal computers where we display advertising, our users could decide to increasingly access our products primarily through mobile devices. We do not currently directly generate any meaningful revenue from the use of Facebook mobile products, and our ability to do so successfully is unproven. Accordingly, if users continue to increasingly access Facebook mobile products as a substitute for access through personal computers, and if we are unable to successfully implement monetization strategies for our mobile users, our revenue and financial results may be negatively affected.» Вот это не соотносится с вот этим: «We generate a substantial majority of our revenue from advertising. The loss of advertisers, or reduction in spending by advertisers with Facebook, could seriously harm our business.» Половина юзеров выходили с мобильных девайсов. Не 10%, не 15%…половина. И они это ставят на одной панели с таким риском как потеря Цукерберга? Да вы, ребята, на всю голову заболели. Да этот риск перевесит 1000 Цукербергов…или…вы что, хотите сказать, что только Цукерберг знает как это все работает в целом? 2. Компания предоставила финансовую отчетность за 3 года: 2009 — 2011. В 2011 они заработали $1 миллиард чистыми (который, кстати, тут же отдали за Instagram), а инкорпорировались они в 2004 году. Вопрос: сколько бабок они потратили за эти 5 лет? (2004-2009)??????? Что там с общим балансом? Вот такие мысли.
Дискуссии пользователя
2 barouh Это верно, но для прогнозирования рекламных продаж они считают retention rate как общую цифру. А вот предположим, что я 3 раза зашел с компа и 3 раза с мобилки. Вот они считают, что я зашел 6 раз, в то время как для расчета продажи рекламы значение должно быть 3.
Изучая форму S-1 Facebook, меня волнуют многие моменты, но более всего эти два: 1. «Growth in use of Facebook through our mobile products, where we do not currently display ads, as a substitute for use on personal computers may negatively affect our revenue and financial results. We had more than 425 million MAUs who used Facebook mobile products in December 2011. We anticipate that the rate of growth in mobile users will continue to exceed the growth rate of our overall MAUs for the foreseeable future, in part due to our focus on developing mobile products to encourage mobile usage of Facebook. Although the substantial majority of our mobile users also access and engage with Facebook on personal computers where we display advertising, our users could decide to increasingly access our products primarily through mobile devices. We do not currently directly generate any meaningful revenue from the use of Facebook mobile products, and our ability to do so successfully is unproven. Accordingly, if users continue to increasingly access Facebook mobile products as a substitute for access through personal computers, and if we are unable to successfully implement monetization strategies for our mobile users, our revenue and financial results may be negatively affected.» Вот это не соотносится с вот этим: «We generate a substantial majority of our revenue from advertising. The loss of advertisers, or reduction in spending by advertisers with Facebook, could seriously harm our business.» Половина юзеров выходили с мобильных девайсов. Не 10%, не 15%…половина. И они это ставят на одной панели с таким риском как потеря Цукерберга? Да вы, ребята, на всю голову заболели. Да этот риск перевесит 1000 Цукербергов…или…вы что, хотите сказать, что только Цукерберг знает как это все работает в целом? 2. Компания предоставила финансовую отчетность за 3 года: 2009 — 2011. В 2011 они заработали $1 миллиард чистыми (который, кстати, тут же отдали за Instagram), а инкорпорировались они в 2004 году. Вопрос: сколько бабок они потратили за эти 5 лет? (2004-2009)??????? Что там с общим балансом? Вот такие мысли.
Petr, Вы не совсем правы. То, что Вы описали — это MTS-Pay. То, что тестируется с QIWI — это нечто другое.